Ik kan geen verbinding maken met het internet. Wat moet ik doen?

Neem eerst even deze handleiding door. Eventueel kan je het probleem zo oplossen. Als dat niet helpt, neem je contact op met de provider Destiny op het nummer +32 2 401 97 00 of via support@destiny.be. Vergeet welkom@brik.be niet in cc te nemen. 

Ik kan geen verbinding maken met het internet. Wat moet ik doen?2016-03-11T09:33:23+01:00

Kan ik mijn sleutel eerder ophalen dan 15 september?

Nee, helaas. De dagen voor het begin van de huur werken wij hard om alle kamers te controleren, te poetsen en eventueel nog van een likje verf te voorzien. Alles zodat jij 15 september in een frisse kamer komt!

Kan ik mijn sleutel eerder ophalen dan 15 september?2015-10-12T16:13:20+02:00

Kan ik mijn kamer tijdens de zomermaanden onderverhuren?

Het huurcontract laat onderverhuring enkel toe na schriftelijke goedkeuring van Br(ik. De toestemming wordt enkel gegeven wanneer je onderverhuurt aan een student die zich akkoord verklaart met de huisregels. Let wel: Als huurder blijf je zélf verantwoordelijk voor de acties van deze persoon. Ook de huur blijf jij verder betalen.

Kan ik mijn kamer tijdens de zomermaanden onderverhuren?2015-08-17T10:52:04+02:00

Mag ik mij domiciliëren op mijn kot?

Nee. Het is niet toegelaten je te domiciliëren op kot. De huurovereenkomst die wordt afgesloten laat immers niet toe dit als hoofdverblijfplaats te gebruiken.

Mag ik mij domiciliëren op mijn kot?2015-11-18T16:06:51+01:00

Wie kan ik contacteren bij overlast?

Heb je last van je buren? Meestal is de overlast onbedoeld. Klop even bij ze aan en maak een vriendelijk praatje. Vaak lost dat het probleem al op. Houdt de overlast toch aan? Je kan de overlast bij Br(ik melden. Ernstige overlast? Bel de politie: 112.

Wie kan ik contacteren bij overlast?2015-08-17T10:50:29+02:00

Er is iets kapot, hoe lossen we dat op?

Een nieuwe lamp indraaien kan je wellicht nog zelf tot een goed einde brengen. Voor verdere technische bijstand staan de klusjesmannen van Br(ik klaar. Meld je probleem én je kamernummer aan Br(ik – via telefoon, of via mail. Is het Br(ikkantoor gesloten? Bedenk dan eerst of je niet kan wachten tot tijdens de kantooruren van [...]

Er is iets kapot, hoe lossen we dat op?2015-08-17T10:49:50+02:00

Help, ik ben mijn sleutel vergeten!

Neem tijdens de kantooruren contact op met Br(ik. In ruil voor een waarborg, krijg je een reservesleutel mee. Ben je je sleutel verloren, dan kan je een nieuwe sleutel en badge aankopen. Ook buiten de kantooruren blijft de permanentiedienst van Br(ik bereikbaar om je kamerdeur te openen. Let wel: deze dienst is niet gratis. De [...]

Help, ik ben mijn sleutel vergeten!2015-08-17T10:48:25+02:00

Hoe wordt mijn energieverbruik berekend?

De kosten voor energieverbruik worden op het einde van je huurcontract afgerekend op basis van het effectief opgemeten verbruik. De energiekosten worden verdeeld op basis van het individueel opgemeten verbruik per studentenkamer; de kosten voor water en gas worden verdeeld over alle bewoners. De elektriciteitskosten voor gemeenschappelijke ruimtes worden verdeeld op basis het type van je [...]

Hoe wordt mijn energieverbruik berekend?2015-10-12T16:10:49+02:00
Ga naar de bovenkant